Klänningen ENGLA från IKEA

Av Helena:

Kära Ingvar Kamprad!
Så här lät det hos oss häromdagen:
- Engla hjälp till att städa nu, säger jag.
- Ja men jag ska bara, säger hon.
- Men det där är ju mina tvättkassar ju.
- Nej, det är en klänning nu. Mamma kolla.
Engla är 10 år, min dotter och den mest påhittga människa jag vet.

Jag fattar faktiskt inte hur hon kan veta hur man syr in vecken i en kjol. Eller hur man gör en korsettsnörning. Hon bara gör. Ingen får hjälpa till. Och det går fort.
Hon skulle kunna producera sådana här åt dig av trasiga IKEA-kassar Ingvar!
Eller fixa en sats som kunderna kan sätta ihop själva. Vad sägs? 


Vänliga hälsningar!
PS. Engla hälsar!


6 kommentarer:

Unknown sa...

Så jäkla bra! Kontakta IKEA på riktigt. Det är ju dessutom påsarnas påse. Folk flyttar, tvättar och reser med dem här. Finns ju i gult också...

Olga sa...

JA, Ingvar! Säg JA!!!!

vänligen,
01ga Magnusson

Team Åsgård sa...

Ha ha! Ja, dom där kassarna kan man ha till många bra saker men det där var nåt helt nytt.
Vilken kreativ och händig tjej! Det där kommer hon komma långt på. Och hon kommer aldrig lida brist på snygga kläder:))
Ha en bra dag på er!
//Cicki

Sofia sa...

Men hejsan!
Vilken härlig blogg jag hamnade på!!!
Vilket litet geni till dotter då! Kanske blir hon designer???
Kram på er!
Sofia

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men åh! Hälsa Engla att hon har talang utan dess like! Vilken klänning!! Det här måste dom nappa på på Ikea!!!
Kram till er!!

Matilda K sa...

Underbart! Så genialiskt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...